Postanowienia ogólne
Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu Internetowego Sztuka szycia handmade dostępnego pod adresem https://sztukaszycia.pl Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu Internetowego.
Użyte w niniejszym Regulaminie i załącznikach do niego pojęcia oznaczają:
Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta
Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu
Konsument – Za konsumenta uważa się osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową
Sprzedający – Manufaktura Mateusz Bidas, NIP: 8982290451, REGON: 540173722, ul. Długa 12, 76-003 Osieki
Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego https://sztukaszycia.pl
Sklep (Internetowy)– serwis internetowy dostępny pod adresem https://sztukaszycia.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia
Produkt – przedmiot prezentowany przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym mogący być przedmiotem Umowy Sprzedaży
Umowa na odległość – umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej obecności jej stron, z wyłącznym wykorzystaniem co najmniej jednego środka porozumienia się na odległość, np. rejestracja na portalu internetowym, zakup w Sklepie Internetowym
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana lub zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedającym
Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności
Koszyk – element oprogramowania Sklepu Internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów
Konto – konto klienta w Sklepie Internetowym, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie
Kontakt ze sklepem
Klient może porozumieć się ze Sprzedającym za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
Adres Sprzedającego: ul. Długa 12, 76-003 Osieki
Adres e-mail Sprzedającego: kontakt@sztukaszycia.pl
Numer rachunku bankowego Sprzedającego: 46 1050 1559 1000 0090 8439 0476
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedającym w godzinach 9:00 – 17:00, od poniedziałku do piątku.
Numer telefonu Sprzedającego: +48 512 300 671
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu Internetowego niezbędne jest spełnienie następujących, minimalnych wymagań technicznych:
- Akceptacja plików cookies,
- Komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
- Przeglądarka internetowa: Google Chrome (wersja 80 lub nowsza), Mozilla Firefox (wersja 70 lub nowsza), Microsoft Edge (wersja 80 lub nowsza), Safari (wersja 13 lub nowsza), Opera (wersja 60 lub nowsza).
- System operacyjny: Windows (wersja 7 lub nowsza), macOS (wersja 10.13 lub nowsza), Linux (z obsługą nowoczesnych przeglądarek internetowych), Android (wersja 6.0 lub nowsza), iOS (wersja 13 lub nowsza).
- Minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768 pikseli.
- Włączona obsługa JavaScript w przeglądarce internetowej.
Sklep wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania strony, personalizacji treści oraz analizy ruchu. Szczegółowe informacje na temat wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce Prywatności.
Korzystanie z nieaktualnych lub nieobsługiwanych przeglądarek może powodować problemy z wyświetlaniem strony lub ograniczać funkcjonalność Sklepu.
Informacje ogólne
Sprzedający w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilności Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.
Na końcową, ostateczną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
Niniejszy regulamin jest dostępny do pobrania i wydrukowania na końcu regulaminu
Założenie konta na Sklepie
Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz Rejestracji.
Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji.
Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedającego, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej
Zasady składania Zamówienia
W celu złożenia Zamówienia należy:
- Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
- Wybrać Produkt/Produkty będący/będące przedmiotem/przedmiotami Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”. Formularz automatycznie wskazuje jedną sztukę Produktu;
- W celu zakupu innej ilości Produktu lub rezygnacji należy dokonać odpowiedniej modyfikacji przy użyciu przycisków „+” lub „-„. W celu dodania kolejnego Produktu do Zamówienia należy dodać go do Koszyka na zasadach opisanych w pkt. 2.
- Cena Produktu umieszczona jest na stronie Produktu i jest przemnażana przez liczbę Produktów w Koszyku;
- Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
- Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – należy wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposobu dostarczenia Produktu/Produktów, wybierając paczkomat InPost), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
- Kliknąć przycisk „Złóż zamówienie”;
- Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt. 3.;
Zawarcie Umowy Sprzedaży i jej realizacja możliwa jest wyłącznie po zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu.
Po każdym złożeniu zamówienia, jest wysyłane potwierdzenie zamówienia na adres e-mail podany podczas zamówienia.
Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać każdego dnia. Nie dotyczy to sytuacji, gdy w efekcie awarii lub prac modernizacyjnych działanie Sklepu Internetowego ulegnie zawieszeniu lub nastąpić skutki działania wynikające z Siły Wyższej.
Przed złożeniem i akceptacją Zamówienia Klient ma obowiązek dokonania weryfikacji wszystkich wprowadzonych do Formularza Zamówienia danych.
Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
- Przesyłka do paczkomatu InPost (16,00 zł)
- Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Termin realizacji dostawy wynosi od 2 do 10 dni roboczych licząc od dnia złożenia przez Klienta Zamówienia.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Płatności elektroniczne Przelewy24 – Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sśdowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sśdowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu.
Wykonanie Umowy Sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z zapisami Regulaminu.
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym następuje z chwilą wysłania przez Sprzedającego Klientowi wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji.
- Po złożeniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedającego Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedającego o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
- Produkt zostanie wysłany przez Sprzedającego w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego punktu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Rozpoczęcie realizacji Zamówienia następuje po dokonaniu płatności przez Klienta.
Prawo odstąpienia od umowy
Niniejsze punkty o odstąpieniu od umowy są zgodne z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Klientowi, będącemu Konsumentem w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi.
- Klienta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres E-Mail Sprzedającego. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedający zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowanych przez Sprzedającego.
- W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument zwraca rzecz niezwłocznie, nie później niż 14 dni od odstąpienia. Ponosi bezpośrednie koszty zwrotu.
- Wraz z odstąpieniem od umowy wygasają powiązane umowy dodatkowe.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. personalizacja produktu).
Reklamacje
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Sprzedający jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedającego Produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym (Rękojmia za wady – Dział II – Kodeks Cywilny).
- Reklamacje należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedającego.
- Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym dat?) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamacje, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
- Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamacją w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- W przypadku zaistnienia wady fizycznej rzeczy sprzedanej, konsumentowi przysługują następujące uprawnienia: złożenie oświadczenie o obniżeniu ceny, złożenie oświadczenie o odstąpieniu od umowy, żądanie usunięcia wady lub wymiany na rzecz wolną od wad.
- Koszty naprawy lub wymiany wadliwego produktu ponosi Sprzedawca. Koszty odesłania produktu do Sprzedawcy w ramach reklamacji ponosi Klient.
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
- Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na następujący adres: ul. Długa 12, 76-003 Osieki.
Prawa i obowiązki Klienta Sklepu Internetowego
- Wszelkie prawa autorskie do treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym, w tym do zdjęć produktów, opisów, grafiki, logo, oprogramowania, należą do Sprzedawcy lub osób trzecich. Bez pisemnej zgody Sprzedawcy zabrania się w szczególności:
- kopiowania i rozpowszechniania zdjęć produktów;
- wykorzystywania opisów produktów w innych sklepach internetowych lub na aukcjach internetowych;
- publikowania treści ze Sklepu Internetowego na innych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych.”
- Klient Sklepu Internetowego zobowiązany jest do:
- korzystania z usług Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem, przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu Polityki Prywatności, a także zgodnie z zasadami współżycia społecznego;
- korzystania z usług Sklepu w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu;
- niepodejmowania działań służących uzyskaniu informacji prawnie chronionych, których nie jest adresatem;
- niedostarczania treści o charakterze bezprawnym;
- podawania prawdziwych danych i informacji związanych z realizacją Umowy Sprzedaży;
- informowania Sprzedającego o zmianach kontaktowego adresu e-mail;
- Wszelkie pytania, zastrzeżenia, usterki, wady Klient Sklepu Internetowego może zgłaszać na adres mailowy Sprzedającego kontakt@sztukaszycia.pl
- Klient Sklepu ma prawo powiadomić o każdym przypadku naruszenia jego praw w związku z publikowanymi treściami. Powiadomienia należy przesyłać na adres mailowy Sprzedającego: kontakt@sztukaszycia.pl
Prawa i obowiązki Sprzedającego
- Sprzedający nie odpowiada za niezależne od niego opóźnienia, nieprawidłowości w działaniu Sklepu Internetowego, leżące po stronie operatorów telekomunikacyjnych;
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do:
- okresowego wyłączania dostępności Sklepu, w szczególności w celu jego rozbudowy, konserwacji lub aktualizacji;
- zmiany parametrów Konta oraz cech i funkcjonalności Sklepu;
- zakończenia świadczenia usług w każdym czasie poprzez zamknięcie części lub całości Sklepu, Konta po uprzedniej informacji przesłanej do Klientów zarejestrowanych oraz odbiorców Newsletteru ze stosownym, co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem.
- W wypadku naruszenia przez Klienta zarejestrowanego obowiązków wynikających z Regulaminu, Sprzedający, bez uszczerbku dla innych uprawnień wynikających z przepisów prawa, może wypowiedzieć Klientowi Umowę Sprzedaży ze skutkiem natychmiastowym.
- Sprzedający podejmuje starania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu Internetowego.
- Sprzedający zobowiązany jest rozpatrzeć wszelkie zgłoszone pytania, zastrzeżenia, usterki lub wady przez Klienta Sklepu w terminie nie dłuższym niż 30 dni. W celu uniknięcia wątpliwości zastrzega się, że postanowienie to nie stosuje się do procedury reklamacji Produktów.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat.
Dane osobowe w Sklepie Internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedający.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką do paczkomatu, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Więcej na temat zbierania, przechowywania i ochrony danych osobowych Klienta Sklepu Internetowego można przeczytać na stronie Polityki Prywatności Sklepu Internetowego.
Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z Regulaminu, Umowy Sprzedaży jest rzeczowo i miejscowo właściwy sśd powszechny Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedający poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
Załączniki do Regulaminu:
Załącznik nr 1: Formularz odstąpienia od umowy sprzedaży OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 2 – Polityka Prywatności