REGULAMIN

Postanowienia ogólne

Niniejszy Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu Internetowego Sztuka szycia handmade dostępnego pod adresem https://sztukaszycia.pl Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej Sklepu Internetowego

Użyte w niniejszym Regulaminie i załącznikach do niego pojęcia oznaczają:

Formularz Rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta

Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu

Konsument – Za konsumenta uważa się osobą fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

Sprzedający – Manufaktura Mateusz Bidas, NIP: 8982290451, REGON: 540173722, ul. Długa 12, 76-003 Osieki

Regulamin – niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego https://sztukaszycia.pl

Sklep (Internetowy)– serwis internetowy dostępny pod adresem https://sztukaszycia.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia

Produkt – przedmiot prezentowany przez Sprzedającego w Sklepie Internetowym mogący być przedmiotem Umowy Sprzedaży

Umowa na odległość – umowa zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej obecności jej stron, z wyłącznym wykorzystaniem co najmniej jednego środka porozumienia się na odległość, np. rejestracja na portalu internetowym, zakup w Sklepie Internetowym

Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży produktu zawierana lub zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego

Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedającym

Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności

Koszyk – element oprogramowania Sklepu Internetowego, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów

Konto – konto klienta w Sklepie Internetowym, są w nim gromadzone dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie

Kontakt ze sklepem

Klient może porozumieć się ze Sprzedającym za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie. 

Adres Sprzedającego: ul. Długa 12, 76-003 Osieki

Adres e-mail Sprzedającego: kontakt@sztukaszycia.pl

Numer rachunku bankowego Sprzedającego: 46 1050 1559 1000 0090 8439 0476

Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedającym w godzinach 9:00 – 17:00od poniedziałku do piątku.

Numer telefonu Sprzedającego: +48 512 300 671

Wymagania techniczne

Do korzystania ze Sklepu Internetowego niezbędne jest spełnienie następujących, minimalnych wymagań technicznych: 

  • Akceptacja plików cookies,
  • Komputer lub urządzenie mobilne z dostępem do Internetu,
  • Przeglądarka internetowa: Google Chrome (wersja 80 lub nowsza), Mozilla Firefox (wersja 70 lub nowsza), Microsoft Edge (wersja 80 lub nowsza), Safari (wersja 13 lub nowsza), Opera (wersja 60 lub nowsza).   
  • System operacyjny: Windows (wersja 7 lub nowsza), macOS (wersja 10.13 lub nowsza), Linux (z obsługą nowoczesnych przeglądarek internetowych), Android (wersja 6.0 lub nowsza), iOS (wersja 13 lub nowsza).
  • Minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768 pikseli.
  • Włączona obsługa JavaScript w przeglądarce internetowej.

Sklep wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania strony, personalizacji treści oraz analizy ruchu. Szczegółowe informacje na temat wykorzystywania plików cookies znajdują się w Polityce Prywatności.

Korzystanie z nieaktualnych lub nieobsługiwanych przeglądarek może powodować problemy z wyświetlaniem strony lub ograniczać funkcjonalność Sklepu.

Informacje ogólne

Sprzedający w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu Internetowego spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilności Sklepu Internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta. 

Przeglądanie asortymentu Sklepu Internetowego nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta. 

Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto.

Na końcową, ostateczną kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży. 

Niniejszy regulamin jest dostępny do pobrania i wydrukowania na końcu regulaminu

Założenie konta na Sklepie

Aby założyć Konto w Sklepie, należy wypełnić Formularz Rejestracji. 

Założenie Konta w Sklepie jest darmowe. 

Logowanie się na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu Rejestracji. 

Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedającego, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej

Zasady składania Zamówienia

W celu złożenia Zamówienia należy:

  1. Zalogować się do Sklepu (opcjonalnie); 
  2. Wybrać Produkt/Produkty będący/będące przedmiotem/przedmiotami Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”. Formularz automatycznie wskazuje jedną sztukę Produktu; 
  3. W celu zakupu innej ilości Produktu lub rezygnacji należy dokonać odpowiedniej modyfikacji przy użyciu przycisków „+” lub „-„. W celu dodania kolejnego Produktu do Zamówienia należy dodać go do Koszyka na zasadach opisanych w pkt. 2. 
  4. Cena Produktu umieszczona jest na stronie Produktu i jest przemnażana przez liczbę Produktów w Koszyku;
  5. Zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
  6. Jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji – należy wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposobu dostarczenia Produktu/Produktów, wybierając paczkomat InPost), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia;
  7. Kliknąć przycisk „Złóż zamówienie”;
  8. Wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności opłacić Zamówienie w określonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt. 3.;

Zawarcie Umowy Sprzedaży i jej realizacja możliwa jest wyłącznie po zapoznaniu się i zaakceptowaniu Regulaminu

Po każdym złożeniu zamówienia, jest wysyłane potwierdzenie zamówienia na adres e-mail podany podczas zamówienia.

Zamówienia w Sklepie Internetowym można składać każdego dnia. Nie dotyczy to sytuacji, gdy w efekcie awarii lub prac modernizacyjnych działanie Sklepu Internetowego ulegnie zawieszeniu lub nastąpić skutki działania wynikające z Siły Wyższej. 

Przed złożeniem i akceptacją Zamówienia Klient ma obowiązek dokonania weryfikacji wszystkich wprowadzonych do Formularza Zamówienia danych.

Oferowane metody dostawy oraz płatności

  1. Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
    • Przesyłka do paczkomatu InPost (16,00 zł)
  2. Dostawa Produktu odbywa się wyłącznie na terenie Polski. 
  3. Termin realizacji dostawy wynosi od 2 do 10 dni roboczych licząc od dnia złożenia przez Klienta Zamówienia. 
  4. Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
    • Płatności elektroniczne Przelewy24 – Operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sśdowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sśdowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
  5. Szczegółowe informacje na temat metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się na stronach Sklepu. 

Wykonanie Umowy Sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z zapisami Regulaminu.
  2. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym następuje z chwilą wysłania przez Sprzedającego Klientowi wiadomości e-mail potwierdzającej przyjęcie zamówienia do realizacji.
  3. Po złożeniu Zamówienia Sprzedający niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedającego Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenie Sprzedającego o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedającym.
  4. Produkt zostanie wysłany przez Sprzedającego w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ustępu 5 niniejszego punktu), w sposób wybrany przez Klienta podczas składania Zamówienia. 
  5. Rozpoczęcie realizacji Zamówienia następuje po dokonaniu płatności przez Klienta.

Prawo odstąpienia od umowy

Niniejsze punkty o odstąpieniu od umowy są zgodne z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

  1. Klientowi, będącemu Konsumentem w rozumieniu art. 22 (1) Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi. 
  3. Klienta może odstąpić od Umowy, składając Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Klienta oświadczenia przed upływem tego terminu. 
  4. Oświadczenie może być wysłane drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres E-Mail Sprzedającego. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. 
  5. W przypadku przesłania oświadczenia przez Klienta drogą elektroniczną, Sprzedający niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy. 
  6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedający zwraca Klientowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowanych przez Sprzedającego.
  8. W przypadku odstąpienia od Umowy, Konsument zwraca rzecz niezwłocznie, nie później niż 14 dni od odstąpienia. Ponosi bezpośrednie koszty zwrotu.
  9. Wraz z odstąpieniem od umowy wygasają powiązane umowy dodatkowe.
  10. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. personalizacja produktu).

Reklamacje

  1. Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty. 
  2. Sprzedający jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad. 
  3. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedającego Produktu Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym (Rękojmia za wady – Dział II – Kodeks Cywilny). 
  4. Reklamacje należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedającego.
  5. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym dat?) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamacje, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru. 
  6. Sprzedający udziela odpowiedzi na reklamacją w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. 
  7. W przypadku zaistnienia wady fizycznej rzeczy sprzedanej, konsumentowi przysługują następujące uprawnienia: złożenie oświadczenie o obniżeniu ceny, złożenie oświadczenie o odstąpieniu od umowy, żądanie usunięcia wady lub wymiany na rzecz wolną od wad.
  8. Koszty naprawy lub wymiany wadliwego produktu ponosi Sprzedawca. Koszty odesłania produktu do Sprzedawcy w ramach reklamacji ponosi Klient.
  9. Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów, np. za pośrednictwem miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów.
  10. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysłać na następujący adres: ul. Długa 12, 76-003 Osieki.

Prawa i obowiązki Klienta Sklepu Internetowego 

  1. Wszelkie prawa autorskie do treści zamieszczonych w Sklepie Internetowym, w tym do zdjęć produktów, opisów, grafiki, logo, oprogramowania, należą do Sprzedawcy lub osób trzecich. Bez pisemnej zgody Sprzedawcy zabrania się w szczególności:
    • kopiowania i rozpowszechniania zdjęć produktów;
    • wykorzystywania opisów produktów w innych sklepach internetowych lub na aukcjach internetowych;
    • publikowania treści ze Sklepu Internetowego na innych stronach internetowych lub w mediach społecznościowych.”
  2. Klient Sklepu Internetowego zobowiązany jest do:
    • korzystania z usług Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem, przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu Polityki Prywatności, a także zgodnie z zasadami współżycia społecznego;
    • korzystania z usług Sklepu w sposób niezakłócający funkcjonowanie Sklepu;
    • niepodejmowania działań służących uzyskaniu informacji prawnie chronionych, których nie jest adresatem;
    • niedostarczania treści o charakterze bezprawnym;
    • podawania prawdziwych danych i informacji związanych z realizacją Umowy Sprzedaży;
    • informowania Sprzedającego o zmianach kontaktowego adresu e-mail;
  3. Wszelkie pytania, zastrzeżenia, usterki, wady Klient Sklepu Internetowego może zgłaszać na adres mailowy Sprzedającego kontakt@sztukaszycia.pl
  4. Klient Sklepu ma prawo powiadomić o każdym przypadku naruszenia jego praw w związku z publikowanymi treściami. Powiadomienia należy przesyłać na adres mailowy Sprzedającego: kontakt@sztukaszycia.pl

Prawa i obowiązki Sprzedającego 

  1. Sprzedający nie odpowiada za niezależne od niego opóźnienia, nieprawidłowości w działaniu Sklepu Internetowego, leżące po stronie operatorów telekomunikacyjnych; 
  2. Sprzedający zastrzega sobie prawo do:
    • okresowego wyłączania dostępności Sklepu, w szczególności w celu jego rozbudowy, konserwacji lub aktualizacji;
    • zmiany parametrów Konta oraz cech i funkcjonalności Sklepu;
    • zakończenia świadczenia usług w każdym czasie poprzez zamknięcie części lub całości Sklepu, Konta po uprzedniej informacji przesłanej do Klientów zarejestrowanych oraz odbiorców Newsletteru ze stosownym, co najmniej 14 dniowym wyprzedzeniem. 
  3. W wypadku naruszenia przez Klienta zarejestrowanego obowiązków wynikających z Regulaminu, Sprzedający, bez uszczerbku dla innych uprawnień wynikających z przepisów prawa, może wypowiedzieć Klientowi Umowę Sprzedaży ze skutkiem natychmiastowym.  
  4. Sprzedający podejmuje starania w celu zapewnienia poprawnego działania Sklepu Internetowego. 
  5. Sprzedający zobowiązany jest rozpatrzeć wszelkie zgłoszone pytania, zastrzeżenia, usterki lub wady przez Klienta Sklepu w terminie nie dłuższym niż 30 dni. W celu uniknięcia wątpliwości zastrzega się, że postanowienie to nie stosuje się do procedury reklamacji Produktów. 
  6. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy sprzedanej jeżeli wada została stwierdzona przed upływem dwóch lat.

Dane osobowe w Sklepie Internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedający. 
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym. 
  3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu mogą być:
    • w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką do paczkomatu, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora. 
    • w przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.
  4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawienia. 
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. 
  6. Więcej na temat zbierania, przechowywania i ochrony danych osobowych Klienta Sklepu Internetowego można przeczytać na stronie Polityki Prywatności Sklepu Internetowego.

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim. 
  2. Sądem właściwym dla rozpatrywania sporów wynikających z Regulaminu, Umowy Sprzedaży jest rzeczowo i miejscowo właściwy sśd powszechny Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedający poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.  

Załączniki do Regulaminu: 

Załącznik nr 1: Formularz odstąpienia od umowy sprzedaży OŚWIADCZENIE

Załącznik nr 2 – Polityka Prywatności

Koszyk
Scroll to Top